23.4.11

Czarnoleski sernik

Składniki na spód:

*200g ciastek digestive w gorzkiej czekoladzie ( u mnie domowe ciastka miodowe + 1,5 łyżki kakao)
*70g roztopionego masła ( miękkiego)

Ciasteczka pokruszyć, wymieszać z masłem na mokry piasek. Tortownicę o średnicy 21 cm (u mnie 23cm)  wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno wysypać ciasteczka I  wcisnąć je w dno tortownicy.

Składniki na masę serową:

*700g półtłustego twarogu zmielonego przynajmniej dwukrotnie (dałam 800g tłustego twarogu wiaderkowego)
*2 jajka
*3 żółtka
*2 łyżki mąki ziemniaczanej
*200g drobnego cukru do wypieków
*pół szklanki (125 ml) kwaśnej śmietany 18% ( u mnie tłusta wiejska)
*200g wiśni świeżych lub mrożonych ( użyłam wiśni z domowej nalewki)
*100g gorzkiej czekolady (np.70g do sernika, 30g do dekoracji), startej na tarce

Twaróg utrzeć na gładką masę w mikserze z jajkami, żółtkami, cukrem, śmietaną i mąką ziemniaczaną.
Na ciasteczkowy spód wylać 1/4 masy serowej, wyłożyć część wiśni, oprószyć częścią startej czekolady. Następnie wylać kolejne 1/4 masy serowej, wyłożyć część wiśni i oprószyć czekoladą. I, tak do wyczerpania masy serowej, wiśni i czekolady. Czekolada nie powinna być ostatnią warstwą przed pieczeniem, mogą być wiśnie. W zaprezentowanym serniku wystąpiły trzy warstwy sera i po dwie warstwy wiśni i czekolady.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C.  Pieczemy przez 85 minut, lub trochę krócej, o ile pieczemy w większej formie.( np. 70 minut)
Studzimy w piekarniku, po czym wkładamy ciasto na noc do lodówki. Przed podaniem posypujemy wiórkami czekolady.

Uwagi:
Gdyby sernik podczas pieczenia zbyt szybko łapał kolor, to przykrywamy go w połowie pieczenia papierem do wypieków.